03. Programmatiskt

Kampanjerna går att göra väldigt specifika då du till exempel lägger in demografiska, beteendemässiga, yrkesmässiga med flera kriterier.

Programmatisk teknologi arbetar i realtid.

Lite förenklat är programmatiska annonsköp automatiserade köp av annonsering som görs med hjälp av programvara i stället för ”manuellt” genom att exempelvis ringa en annonssäljare på en eller flera webbplatser. Man skippar alltså de traditionella stegen med köp, förhandling, prutande och så vidare, och ersätter det med maskiner och automatisering.

Konceptet är inte nytt. Google och Facebook är två exempel på kanaler där annonser nästan uteslutande köps programmatiskt via självbetjäningssystem, och de har varit i bruk i över 10 år. Det som har förändrats de senaste åren är att alternativ som traditionellt har sålts direkt nu säljs programmatiskt, till exempel annonsplatser i de flesta norska nättidningar.

/ Utvalda kunder

Några av dom vi har jobbat med tidigare.

Är du intresserad av programmatiskt?

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi med mer information.

Vill du diskutera ditt
nästa projekt?